RM-SYSTÉM»Události»Nejcennější značkou v Evropě je Nokia
Nejcennější značkou v Evropě je Nokia

Nokia, která je největším výrobcem mobilních telefonů na světě, je zdaleka největší finskou firmou. Od roku 2006 je její obrat vyšší než státní rozpočet Finska. Pro srovnání - loni firma vykázala tržby 50,7 miliardy eur, zatímco finská vláda letos hospodařila s rozpočtem přibližně 45 miliard eur.
Druhou nejcennější evropskou značkou je stejně jako loni francouzská značka luxusního zboží LVHM Group. Třetí pak skončila belgická InBev Group. Právě hodnota pivovarnické značky vzrostla v uplynulém roce nejvíce, a to o 56 procent. InBevu výrazně pomohla úspěšná akvizice amerického rivala AnheuserBusch, do jehož portfolia patří například značka Budweiser.
Podle ředitele Evropského institutu pro výzkum značek Gerharda Hrebiceka jsou v době hospodářské recese vítězi právě spotřebitelské značky, jejichž celková hodnota vzrostla meziročně o 5,8 procenta. Naopak největší dopady krize v Evropě pociťují firemní značky z oblasti financí a automobilového průmyslu.
Letos se poprvé do žebříčku 50 nejcennějších značek dostala i východoevropská firma. Na 39. místě skončil ruský mobilní operátor Beeline, hodnotu jehož značky institut vyčíslil na 7,9 miliardy eur.
Česko svého zástupce v první padesátce nemá. Nejcennější českou značkou je podle institutu Sazka, jejíž hodnota činí 444 milionů eur.
Institut hodnotí přes 3000 firemních značek ve 24 evropských zemích a 16 průmyslových odvětvích.
4.11.2009, Jana Horká, Hospodářské noviny
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- Chief People Officer, Lorna Gibb to leave Nokia (30.06.2025 10:35)
- Changes in Nokia Corporation's own shares (24.06.2025 15:58)
- Changes in Nokia Corporation's own shares (18.06.2025 09:25)
- Nokia announces changes to Group Leadership Team (18.06.2025 09:24)
- Changes in Nokia Corporation's own shares (09.06.2025 09:08)