RM-SYSTÉM»Události»VW chce ovládnout desetinu indického trhu
VW chce ovládnout desetinu indického trhu

Volkswagen v loňském roce na indickém trhu prodal 18 731 automobilů, z toho 16 051 vozů neslo značku Škoda. V srpnu automobilka zahájila výrobu modelu Škoda Fabia v nové indické továrně, do jejíž výstavby investovala 580 milionů eur (zhruba 15 miliard korun). V příštím roce plánuje Volkswagen v továrně spustit produkci malého automobilu Polo ve zvláštní úpravě pro indický trh.
Zhruba polovinu indického trhu kontroluje japonská společnost Suzuki Motor. Ta o víkendu oznámila, že chce investovat 20 miliard jenů (téměř čtyři miliardy korun) do výstavby nové indické továrny s kapacitou kolem 250 000 vozů ročně.
Konkurenční boj na indickém trhu se začíná zostřovat. Indická automobilka Tata Motors zde letos zahájila prodej nejlevnějšího vozu světa Nano. A v příštím roce plánují uvést na indický trh malá auta kromě VW i američtí konkurenti General Motors a Ford či japonská Toyota.
8.9.2009, Hospodářské noviny
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- Volkswagen Group delivers solid nine-month results in a challenging environment (02.11.2023 15:24)
- Volkswagen Group delivers solid nine-month results in a challenging environment (01.11.2023 13:36)
- Volkswagen Group posts solid H1 results and strengthens strategic position in China (01.08.2023 15:59)
- Volkswagen AG - dividend for 2022 (11.05.2023 15:18)
- Volkswagen Group makes solid start to fiscal year 2023 with strong increase in revenues (04.05.2023 14:20)