RM-SYSTÉM»Události»VW chce ovládnout desetinu indického trhu
VW chce ovládnout desetinu indického trhu

Volkswagen v loňském roce na indickém trhu prodal 18 731 automobilů, z toho 16 051 vozů neslo značku Škoda. V srpnu automobilka zahájila výrobu modelu Škoda Fabia v nové indické továrně, do jejíž výstavby investovala 580 milionů eur (zhruba 15 miliard korun). V příštím roce plánuje Volkswagen v továrně spustit produkci malého automobilu Polo ve zvláštní úpravě pro indický trh.
Zhruba polovinu indického trhu kontroluje japonská společnost Suzuki Motor. Ta o víkendu oznámila, že chce investovat 20 miliard jenů (téměř čtyři miliardy korun) do výstavby nové indické továrny s kapacitou kolem 250 000 vozů ročně.
Konkurenční boj na indickém trhu se začíná zostřovat. Indická automobilka Tata Motors zde letos zahájila prodej nejlevnějšího vozu světa Nano. A v příštím roce plánují uvést na indický trh malá auta kromě VW i američtí konkurenti General Motors a Ford či japonská Toyota.
8.9.2009, Hospodářské noviny
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- Volkswagen Group - Volkswagen Group strengthens market position in 2020 (13.01.2021 12:11)
- Volkswagen Group - positions and reorganisation of Group Board (16.12.2020 14:35)
- Volkswagen Group recovers from Covid-19 slump in third quarter and confirms outlook (03.11.2020 16:43)
- Volkswagen Group returns to profitability (30.10.2020 15:58)
- Volkswagen AG - Dividend for 2019 (05.10.2020 16:02)