RM-SYSTÉM»Události»Volkswagen poráží v prodeji Forda

Volkswagen poráží v prodeji Forda

31.07.2008 00:00
Německá automobilka Volkswagen v prodeji vozidel předstihla americký Ford, a stala se tak světovou trojkou - za druhým General Motors a nyní kralující japonskou Toyotou.

Potvrzují to pololetní odbytová čísla, která shrnuje agentura Bloomberg. Z nich vyplývá, že evropská automobilová jednička během letošního ledna až června zvýšila meziročně celosvětový prodej osobních a nákladních aut o 7,2 procenta na 3,31 milionu. Největší zásluhu na tom má rostoucí odbyt v Číně, Indii, Brazílii, Rusku a Ukrajině.

Naproti tomu Fordu se globální prodej během prvního pololetí snížil o 11 procent na 3,09 milionu vozidel. Největší, a to čtrnáctiprocentní propad nastal v USA, kde průměrná cena benzinu přesáhla čtyři dolary za galon.Stále více lidí se proto ohlíží po menších, úspornějších vozech. A v jejich nabídce Ford pokulhává za VW. »Porovnáme-li výrobní portfolio s ohledem na ceny energií, pak je zřejmé, že Volkswagen je v mnohem lepší výchozí pozici než Ford,« míní Dennis Virag, prezident Automotive Consulting Group.

Výkonný šéf Fordu Alan Mulally se snaží dostat společnost ze ztrát. Od roku 2005, kdy byla automobilka naposledy v zisku, jich nakupila za 23,9 miliardy dolarů. Společnost se proto snaží snižovat náklady. Hodlá také zvýšit výrobu menších, hospodárnějších vozů na úkor »žíznivějších« lehkých užitkových aut a sportovních vozů pro volný čas.

Volkswagen se nedávno rozhodl postavit v USA svůj nový závod, a to ve státě Tennessee.

31.7.2008,Hospodářsk
Německá automobilka Volkswagen v prodeji vozidel předstihla americký Ford, a stala se tak světovou trojkou - za druhým General Motors a nyní kralující japonskou Toyotou.

Potvrzují to pololetní odbytová čísla, která shrnuje agentura Bloomberg. Z nich vyplývá, že evropská automobilová jednička během letošního ledna až června zvýšila meziročně celosvětový prodej osobních a nákladních aut o 7,2 procenta na 3,31 milionu. Největší zásluhu na tom má rostoucí odbyt v Číně, Indii, Brazílii, Rusku a Ukrajině.

Naproti tomu Fordu se globální prodej během prvního pololetí snížil o 11 procent na 3,09 milionu vozidel. Největší, a to čtrnáctiprocentní propad nastal v USA, kde průměrná cena benzinu přesáhla čtyři dolary za galon.Stále více lidí se proto ohlíží po menších, úspornějších vozech. A v jejich nabídce Ford pokulhává za VW. »Porovnáme-li výrobní portfolio s ohledem na ceny energií, pak je zřejmé, že Volkswagen je v mnohem lepší výchozí pozici než Ford,« míní Dennis Virag, prezident Automotive Consulting Group.

Výkonný šéf Fordu Alan Mulally se snaží dostat společnost ze ztrát. Od roku 2005, kdy byla automobilka naposledy v zisku, jich nakupila za 23,9 miliardy dolarů. Společnost se proto snaží snižovat náklady. Hodlá také zvýšit výrobu menších, hospodárnějších vozů na úkor »žíznivějších« lehkých užitkových aut a sportovních vozů pro volný čas.

Volkswagen se nedávno rozhodl postavit v USA svůj nový závod, a to ve státě Tennessee.

31.7.2008,Hospodářské noviny

RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.

Další zprávy