RM-SYSTÉM»Události»Volkswagen poráží v prodeji Forda
Volkswagen poráží v prodeji Forda
31.07.2008 00:00
Německá automobilka Volkswagen v prodeji vozidel předstihla americký Ford, a stala se tak světovou trojkou - za druhým General Motors a nyní kralující japonskou Toyotou.
Potvrzují to pololetní odbytová čísla, která shrnuje agentura Bloomberg. Z nich vyplývá, že evropská automobilová jednička během letošního ledna až června zvýšila meziročně celosvětový prodej osobních a nákladních aut o 7,2 procenta na 3,31 milionu. Největší zásluhu na tom má rostoucí odbyt v Číně, Indii, Brazílii, Rusku a Ukrajině.
Naproti tomu Fordu se globální prodej během prvního pololetí snížil o 11 procent na 3,09 milionu vozidel. Největší, a to čtrnáctiprocentní propad nastal v USA, kde průměrná cena benzinu přesáhla čtyři dolary za galon.Stále více lidí se proto ohlíží po menších, úspornějších vozech. A v jejich nabídce Ford pokulhává za VW. »Porovnáme-li výrobní portfolio s ohledem na ceny energií, pak je zřejmé, že Volkswagen je v mnohem lepší výchozí pozici než Ford,« míní Dennis Virag, prezident Automotive Consulting Group.
Výkonný šéf Fordu Alan Mulally se snaží dostat společnost ze ztrát. Od roku 2005, kdy byla automobilka naposledy v zisku, jich nakupila za 23,9 miliardy dolarů. Společnost se proto snaží snižovat náklady. Hodlá také zvýšit výrobu menších, hospodárnějších vozů na úkor »žíznivějších« lehkých užitkových aut a sportovních vozů pro volný čas.
Volkswagen se nedávno rozhodl postavit v USA svůj nový závod, a to ve státě Tennessee.
31.7.2008,Hospodářsk
Potvrzují to pololetní odbytová čísla, která shrnuje agentura Bloomberg. Z nich vyplývá, že evropská automobilová jednička během letošního ledna až června zvýšila meziročně celosvětový prodej osobních a nákladních aut o 7,2 procenta na 3,31 milionu. Největší zásluhu na tom má rostoucí odbyt v Číně, Indii, Brazílii, Rusku a Ukrajině.
Naproti tomu Fordu se globální prodej během prvního pololetí snížil o 11 procent na 3,09 milionu vozidel. Největší, a to čtrnáctiprocentní propad nastal v USA, kde průměrná cena benzinu přesáhla čtyři dolary za galon.Stále více lidí se proto ohlíží po menších, úspornějších vozech. A v jejich nabídce Ford pokulhává za VW. »Porovnáme-li výrobní portfolio s ohledem na ceny energií, pak je zřejmé, že Volkswagen je v mnohem lepší výchozí pozici než Ford,« míní Dennis Virag, prezident Automotive Consulting Group.
Výkonný šéf Fordu Alan Mulally se snaží dostat společnost ze ztrát. Od roku 2005, kdy byla automobilka naposledy v zisku, jich nakupila za 23,9 miliardy dolarů. Společnost se proto snaží snižovat náklady. Hodlá také zvýšit výrobu menších, hospodárnějších vozů na úkor »žíznivějších« lehkých užitkových aut a sportovních vozů pro volný čas.
Volkswagen se nedávno rozhodl postavit v USA svůj nový závod, a to ve státě Tennessee.
31.7.2008,Hospodářsk
Německá automobilka Volkswagen v prodeji vozidel předstihla americký Ford, a stala se tak světovou trojkou - za druhým General Motors a nyní kralující japonskou Toyotou.
Potvrzují to pololetní odbytová čísla, která shrnuje agentura Bloomberg. Z nich vyplývá, že evropská automobilová jednička během letošního ledna až června zvýšila meziročně celosvětový prodej osobních a nákladních aut o 7,2 procenta na 3,31 milionu. Největší zásluhu na tom má rostoucí odbyt v Číně, Indii, Brazílii, Rusku a Ukrajině.
Naproti tomu Fordu se globální prodej během prvního pololetí snížil o 11 procent na 3,09 milionu vozidel. Největší, a to čtrnáctiprocentní propad nastal v USA, kde průměrná cena benzinu přesáhla čtyři dolary za galon.Stále více lidí se proto ohlíží po menších, úspornějších vozech. A v jejich nabídce Ford pokulhává za VW. »Porovnáme-li výrobní portfolio s ohledem na ceny energií, pak je zřejmé, že Volkswagen je v mnohem lepší výchozí pozici než Ford,« míní Dennis Virag, prezident Automotive Consulting Group.
Výkonný šéf Fordu Alan Mulally se snaží dostat společnost ze ztrát. Od roku 2005, kdy byla automobilka naposledy v zisku, jich nakupila za 23,9 miliardy dolarů. Společnost se proto snaží snižovat náklady. Hodlá také zvýšit výrobu menších, hospodárnějších vozů na úkor »žíznivějších« lehkých užitkových aut a sportovních vozů pro volný čas.
Volkswagen se nedávno rozhodl postavit v USA svůj nový závod, a to ve státě Tennessee.
31.7.2008,Hospodářské noviny
Potvrzují to pololetní odbytová čísla, která shrnuje agentura Bloomberg. Z nich vyplývá, že evropská automobilová jednička během letošního ledna až června zvýšila meziročně celosvětový prodej osobních a nákladních aut o 7,2 procenta na 3,31 milionu. Největší zásluhu na tom má rostoucí odbyt v Číně, Indii, Brazílii, Rusku a Ukrajině.
Naproti tomu Fordu se globální prodej během prvního pololetí snížil o 11 procent na 3,09 milionu vozidel. Největší, a to čtrnáctiprocentní propad nastal v USA, kde průměrná cena benzinu přesáhla čtyři dolary za galon.Stále více lidí se proto ohlíží po menších, úspornějších vozech. A v jejich nabídce Ford pokulhává za VW. »Porovnáme-li výrobní portfolio s ohledem na ceny energií, pak je zřejmé, že Volkswagen je v mnohem lepší výchozí pozici než Ford,« míní Dennis Virag, prezident Automotive Consulting Group.
Výkonný šéf Fordu Alan Mulally se snaží dostat společnost ze ztrát. Od roku 2005, kdy byla automobilka naposledy v zisku, jich nakupila za 23,9 miliardy dolarů. Společnost se proto snaží snižovat náklady. Hodlá také zvýšit výrobu menších, hospodárnějších vozů na úkor »žíznivějších« lehkých užitkových aut a sportovních vozů pro volný čas.
Volkswagen se nedávno rozhodl postavit v USA svůj nový závod, a to ve státě Tennessee.
31.7.2008,Hospodářské noviny
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- Volkswagen Group - Dividend for 2024 (19.05.2025 08:47)
- Volkswagen Group - Review Q1 / 2025 (05.05.2025 09:23)
- Volkswagen Group with solid FY 2024 results and a robust outlook (11.03.2025 08:53)
- Volkswagen Group with 9 million deliveries after strong fourth quarter (15.01.2025 09:19)
- Volkswagen AG positions itself competitively for the future (23.12.2024 08:29)