RM-SYSTÉM»Události»Nové Bubny: 72 miliard

Nové Bubny: 72 miliard

25.06.2008 00:00
K nepoznání se v nejbližších letech změní zanedbané pozemky kolem nádraží Bubny a stanice metra Vltavská. Do 15 let by tu měla vyrůst zbrusu nová čtvrť za 72 miliard korun.

„Záměrem architektů je spojit rozdělené území Letné a Holešovic nově vybudovaným centrem v Bubnech,“ vysvětluje Petra Zdeňková, mluvčí společnosti Orco, která stojí za plány v Bubnech.

Do tunelu by tak měl zmizet rušný úsek magistrály procházející dnešní Argentinskou ulicí. Ta by se naopak měla změnit v městský bulvár, podobně jako rovnoběžná ulice, jejíž vznik výstavba nové čtvrti předpokládá. Tou by také měla vést zbrusu nová tramvajová trať do centra.

Úplně nové nádraží V jižní části Bubnů by pak mělo vyrůst zbrusu nové nákupní centrum propojené se stanicí vlaku, která se sem posune. „V budoucnu by tu měla být jedna ze stanic rychlodráhy k letišti, kam to díky ní bude z Bubnů zhruba čtvrt hodinky jízdy,“ vysvětluje viceprezident společnosti Orco Aleš Votruba.

Přímo uprostřed plánované nové čtvrti by měl vyústit i nový výstup ze stanice metra Vltavská. Výstavbu dopravní infrastruktury nyní podle Votruby řeší s Dopravním podnikem. „Proběhla první schůzka, ale zatím jsme nedohodli žádné detaily,“ říká generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Tři tisíce bytů i studentská kolej Na bubenských pozemcích by podle Votruby mělo postupně vzniknout kolem 1,2 milionu metrů čtverečních nadzemních ploch. Asi polovinu nové výstavby budou tvořit kanceláře, třetinu pak zabero
K nepoznání se v nejbližších letech změní zanedbané pozemky kolem nádraží Bubny a stanice metra Vltavská. Do 15 let by tu měla vyrůst zbrusu nová čtvrť za 72 miliard korun.

„Záměrem architektů je spojit rozdělené území Letné a Holešovic nově vybudovaným centrem v Bubnech,“ vysvětluje Petra Zdeňková, mluvčí společnosti Orco, která stojí za plány v Bubnech.

Do tunelu by tak měl zmizet rušný úsek magistrály procházející dnešní Argentinskou ulicí. Ta by se naopak měla změnit v městský bulvár, podobně jako rovnoběžná ulice, jejíž vznik výstavba nové čtvrti předpokládá. Tou by také měla vést zbrusu nová tramvajová trať do centra.

Úplně nové nádraží V jižní části Bubnů by pak mělo vyrůst zbrusu nové nákupní centrum propojené se stanicí vlaku, která se sem posune. „V budoucnu by tu měla být jedna ze stanic rychlodráhy k letišti, kam to díky ní bude z Bubnů zhruba čtvrt hodinky jízdy,“ vysvětluje viceprezident společnosti Orco Aleš Votruba.

Přímo uprostřed plánované nové čtvrti by měl vyústit i nový výstup ze stanice metra Vltavská. Výstavbu dopravní infrastruktury nyní podle Votruby řeší s Dopravním podnikem. „Proběhla první schůzka, ale zatím jsme nedohodli žádné detaily,“ říká generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Tři tisíce bytů i studentská kolej Na bubenských pozemcích by podle Votruby mělo postupně vzniknout kolem 1,2 milionu metrů čtverečních nadzemních ploch. Asi polovinu nové výstavby budou tvořit kanceláře, třetinu pak zaberou zhruba tři tisíce nových bytů.

„Nechceme dělat jen luxusní byty, počítáme s cenou tak 80 000 korun za metr čtvereční,“ vysvětluje Zdeňková. Zbytek areálu pak budou obchodní plochy, ale i nemocnice, kterou developer plánuje jako soukromou. „Nyní hledáme partnera, který by zdravotnické zařízení provozoval,“ upřesnil Votruba.

Stejně tak firma jedná s domácími i zahraničními univerzitami o obsazení připravovaného univerzitního areálu. „Nechceme, aby tu bylo po pracovní době mrtvo jako na Chodově nebo na Brumlovce,“ vysvětluje Zdeňková. Součástí areálu budou i koleje pro studenty.

Zhruba 30 procent ploch budoucí čtvrti bude vyhrazeno pro zelené plochy, a to ať už v podobě parků, nebo zatravněných střech.

Bubny už nebudou památkou Část areálu nádraží byla před pěti lety vyhlášena technickou památkou. Přesto je však pravděpodobné, že ho bude moci developer zbourat. Požádal totiž ministerstvo kultury o zrušení ochrany.„Byla by velká škoda, kdyby třeba unikátní nádražní vodárna zmizela,“ řekl ředitel pražského pracoviště Národního památkového ústavu Michal Zachař, který je o budoucnosti nádraží připraven jednat.

Robert Oppelt, Mladá fronta DNES, 25.6.2008

RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.

Další zprávy