RM-SYSTÉM»Události»Microsoft jedná o Yahoo! s Murdochem

Microsoft jedná o Yahoo! s Murdochem

11.04.2008 00:00
Tahanice o převzetí nejstaršího internetového portálu Yahoo! se vyostřují. Softwarový gigant Microsoft, jenž o Yahoo! zatím bezvýsledně usiluje od začátku letošního února, zvažuje společnou nabídku na jeho převzetí s mediální společností miliardáře Ruperta Murdocha News Corp.

»Jednání jsou teprve na začátku, zatím není nic definitivní. Známé nejsou ani podmínky, za kterých by Microsoft s News Corp internetový portál koupily,« řekl listu The New York Times zdroj blízký celé záležitosti.

Internetové monstrum
Yahoo! je v současnosti druhý největší internetový vyhledávač na světě (v současnosti kontroluje na světovém trhu více než 17 procent, jedničkou zůstává Google). Microsoft má portál MSN a News Corp patří společenský web MySpace. Pokud by News Corp a Microsoft nakonec našly společnou řeč a ovládly by Yahoo!, kombinace jejich portálů by vytvořila podle amerického listu The New York Times »monstrum«, které by převrátilo internetový průmysl naruby.

»Microsoft se zoufale snaží, aby mu neujel vlak v tom, co momentálně hýbe internetem. Následné kroky ukazují, že Microsoft se rozhodně nehodlá svého úmyslu vzdát a chce získat Yahoo! stůj co stůj,« řekl David Šimák z marketingové společnosti Idealisti.

Spojování internetových portálů je podle Šimáka navíc přirozené a weby typu MySpace či Yahoo! dokonce symbolizují současné internetové trendy. »Tyto portály jsou dnes na vrcholu zájmu. Problém je, že ani jeden zatím neví, jak nejlépe zhodnotit jejich obro
Tahanice o převzetí nejstaršího internetového portálu Yahoo! se vyostřují. Softwarový gigant Microsoft, jenž o Yahoo! zatím bezvýsledně usiluje od začátku letošního února, zvažuje společnou nabídku na jeho převzetí s mediální společností miliardáře Ruperta Murdocha News Corp.

»Jednání jsou teprve na začátku, zatím není nic definitivní. Známé nejsou ani podmínky, za kterých by Microsoft s News Corp internetový portál koupily,« řekl listu The New York Times zdroj blízký celé záležitosti.

Internetové monstrum
Yahoo! je v současnosti druhý největší internetový vyhledávač na světě (v současnosti kontroluje na světovém trhu více než 17 procent, jedničkou zůstává Google). Microsoft má portál MSN a News Corp patří společenský web MySpace. Pokud by News Corp a Microsoft nakonec našly společnou řeč a ovládly by Yahoo!, kombinace jejich portálů by vytvořila podle amerického listu The New York Times »monstrum«, které by převrátilo internetový průmysl naruby.

»Microsoft se zoufale snaží, aby mu neujel vlak v tom, co momentálně hýbe internetem. Následné kroky ukazují, že Microsoft se rozhodně nehodlá svého úmyslu vzdát a chce získat Yahoo! stůj co stůj,« řekl David Šimák z marketingové společnosti Idealisti.

Spojování internetových portálů je podle Šimáka navíc přirozené a weby typu MySpace či Yahoo! dokonce symbolizují současné internetové trendy. »Tyto portály jsou dnes na vrcholu zájmu. Problém je, že ani jeden zatím neví, jak nejlépe zhodnotit jejich obrovské inzertní možnosti. Je tedy vidět, že se spojují veliké značky, které jsou sice silné, ale momentálně těžce hledají způsob, jak zabezpečit svůj budoucí růst. To platí jak pro Microsoft, tak i pro Yahoo! či MySpace,« dodal Šimák.

Snahy o útěk přetrvávají
Microsoft nabídl počátkem února za Yahoo! téměř 45 miliard dolarů (zhruba 777 miliard korun) - na tuto operaci byl Microsoft dokonce připraven si poprvé ve své historii půjčit. Vedení Yahoo! to však nestačilo a 31 dolarů za akcii, což byla původní představa Microsoftu, »našponovalo« ještě o devět dolarů výše. Celková částka za převzetí by tak vzrostla na 56 miliard dolarů (tedy téměř 990 miliard korun). To ale Microsoft odmítl a z převzetí nakonec sešlo.

Vedení Microsoftu však dalo minulý týden vzpurným šéfům Yahoo! první ultimátum. Podle dopisu, který podepsal šéf Microsoftu Steve Ballmer, má vedení Yahoo! tři týdny na to, aby odpovědělo na jeho nabídku na převzetí za původních 45 miliard dolarů.

Yahoo! ale podle nejnovějších zpráv agentury Bloomberg naopak usiluje o sloučení s internetovou společností AOL, jež patří skupině Time Warner. Podle některých analytiků se Yahoo! nesnaží o nic jiného, než nabídku Microsoftu odrazit. Společnost Yahoo! však nejednala se AOL poprvé - o spojenectví s touto firmou přemýšlel šéf portálu Jerry Yang již v polovině února. Z jednání však nakonec sešlo. Ve hře o portál se v polovině února rovněž objevil i jmenovaný mediální magnát Rupert Murdoch, který však tehdy spekulace ze stran médií o případném převzetí Yahoo! okamžitě vyvrátil.

11.4.2008, Jan Beneš, Hospodářské noviny

RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.

Další zprávy