RM-SYSTÉM»Události»Profit Volkswagenu se zvýšil dvojnásobně
Profit Volkswagenu se zvýšil dvojnásobně
14.03.2008 00:00
Jeden z nejvýznamnějších světových výrobců automobilů, německý Volkswagen, loni dosáhl čistého zisku 4,1 miliardy eur, v přepočtu více než 103 miliard korun. Zisk firmy tak meziročně vzrostl o 111 procent. Letos chce Volkswagen překonat své dosavadní rekordy v tržbách, zisku i v počtu prodaných aut.
»Zaměříme se na sportovní užitkové vozy (SUV), dodávky a pickupy. K tomu i na následníky nynějších řad, jako je Golf,» poznamenal na včerejší valné hromadě akcionářů firmy její generální ředitel Martin Winterkorn. Tržby Volkswagenu, který v České republice vlastní automobilku Škoda Auto, vzrostly o 3,8 procenta na 108,9 miliardy eur. Provozní zisk se zvýšil o 206 procent na 6,2 miliardy eur, zatímco u zisku před zdaněním skupina zaznamenala růst o 265 procent na 6,5 miliardy eur.
Volkswagen představil i své plány do budoucna. Jeho zástupci informovali, že automobilka chce v roce 2011 prodávat osm milionů vozů ročně a ještě do konce desetiletí plánuje uvést na trh více než 20 nových modelů automobilů.
Koncern v minulých letech zeštíhloval a rušil tisíce pracovních míst. V poslední době byl schopen zvyšovat tržní podíl v Evropě, kde vytváří nejvíce svého zisku. Zároveň skupina dál expanduje na lukrativních rozvojových trzích, jako jsou Rusko, Čína a Indie. Dlouhodobým plánem Volkswagenu je vyrovnat se v horizontu deseti let světové automobilové jedničce Toyota.
»V Číně je 300 milionů lidí, kteří se chystají koupit si svůj první vůz. V Rusku je 70 milionů
»Zaměříme se na sportovní užitkové vozy (SUV), dodávky a pickupy. K tomu i na následníky nynějších řad, jako je Golf,» poznamenal na včerejší valné hromadě akcionářů firmy její generální ředitel Martin Winterkorn. Tržby Volkswagenu, který v České republice vlastní automobilku Škoda Auto, vzrostly o 3,8 procenta na 108,9 miliardy eur. Provozní zisk se zvýšil o 206 procent na 6,2 miliardy eur, zatímco u zisku před zdaněním skupina zaznamenala růst o 265 procent na 6,5 miliardy eur.
Volkswagen představil i své plány do budoucna. Jeho zástupci informovali, že automobilka chce v roce 2011 prodávat osm milionů vozů ročně a ještě do konce desetiletí plánuje uvést na trh více než 20 nových modelů automobilů.
Koncern v minulých letech zeštíhloval a rušil tisíce pracovních míst. V poslední době byl schopen zvyšovat tržní podíl v Evropě, kde vytváří nejvíce svého zisku. Zároveň skupina dál expanduje na lukrativních rozvojových trzích, jako jsou Rusko, Čína a Indie. Dlouhodobým plánem Volkswagenu je vyrovnat se v horizontu deseti let světové automobilové jedničce Toyota.
»V Číně je 300 milionů lidí, kteří se chystají koupit si svůj první vůz. V Rusku je 70 milionů
Jeden z nejvýznamnějších světových výrobců automobilů, německý Volkswagen, loni dosáhl čistého zisku 4,1 miliardy eur, v přepočtu více než 103 miliard korun. Zisk firmy tak meziročně vzrostl o 111 procent. Letos chce Volkswagen překonat své dosavadní rekordy v tržbách, zisku i v počtu prodaných aut.
»Zaměříme se na sportovní užitkové vozy (SUV), dodávky a pickupy. K tomu i na následníky nynějších řad, jako je Golf,» poznamenal na včerejší valné hromadě akcionářů firmy její generální ředitel Martin Winterkorn. Tržby Volkswagenu, který v České republice vlastní automobilku Škoda Auto, vzrostly o 3,8 procenta na 108,9 miliardy eur. Provozní zisk se zvýšil o 206 procent na 6,2 miliardy eur, zatímco u zisku před zdaněním skupina zaznamenala růst o 265 procent na 6,5 miliardy eur.
Volkswagen představil i své plány do budoucna. Jeho zástupci informovali, že automobilka chce v roce 2011 prodávat osm milionů vozů ročně a ještě do konce desetiletí plánuje uvést na trh více než 20 nových modelů automobilů.
Koncern v minulých letech zeštíhloval a rušil tisíce pracovních míst. V poslední době byl schopen zvyšovat tržní podíl v Evropě, kde vytváří nejvíce svého zisku. Zároveň skupina dál expanduje na lukrativních rozvojových trzích, jako jsou Rusko, Čína a Indie. Dlouhodobým plánem Volkswagenu je vyrovnat se v horizontu deseti let světové automobilové jedničce Toyota.
»V Číně je 300 milionů lidí, kteří se chystají koupit si svůj první vůz. V Rusku je 70 milionů takových lidí. A jinde v Asii aspiruje na získání mobility 250 milionů lidí,« uvedl Winterkorn. VW také potvrdil dohady o plánech na výstavbu nového závodu v Severní Americe. Mělo by jít o závod ve Spojených státech s počáteční kapacitou 100 až 150 tisíc vozů ročně. V USA chce Volkswagen do roku 2018 dostat prodej na milion vozů z loňských 329 tisíc.
O získání majoritního podílu v největší evropské automobilce v současné době usiluje německý výrobce sportovních vozů Porsche, který je již nyní se zhruba 31procentním podílem největším akcionářem VW. Winterkorn záměr Porsche vysloveně uvítal.
Naopak zmírnil spekulace, podle nichž se Volkswagen brzy pokusí zvýšit svou investici do evropských výrobců nákladních vozidel Scania a MAN. Tím se podle některých hlasů bude chtít pokusit o třístrannou fúzi na tomto poli.
»V současné době nevidíme důvod, abychom byli nuceni dál jednat,« uvedl Winterkorn.
14.3.2008, Tomáš Králíček, Vladimír Kaláb - Hospodářské noviny
»Zaměříme se na sportovní užitkové vozy (SUV), dodávky a pickupy. K tomu i na následníky nynějších řad, jako je Golf,» poznamenal na včerejší valné hromadě akcionářů firmy její generální ředitel Martin Winterkorn. Tržby Volkswagenu, který v České republice vlastní automobilku Škoda Auto, vzrostly o 3,8 procenta na 108,9 miliardy eur. Provozní zisk se zvýšil o 206 procent na 6,2 miliardy eur, zatímco u zisku před zdaněním skupina zaznamenala růst o 265 procent na 6,5 miliardy eur.
Volkswagen představil i své plány do budoucna. Jeho zástupci informovali, že automobilka chce v roce 2011 prodávat osm milionů vozů ročně a ještě do konce desetiletí plánuje uvést na trh více než 20 nových modelů automobilů.
Koncern v minulých letech zeštíhloval a rušil tisíce pracovních míst. V poslední době byl schopen zvyšovat tržní podíl v Evropě, kde vytváří nejvíce svého zisku. Zároveň skupina dál expanduje na lukrativních rozvojových trzích, jako jsou Rusko, Čína a Indie. Dlouhodobým plánem Volkswagenu je vyrovnat se v horizontu deseti let světové automobilové jedničce Toyota.
»V Číně je 300 milionů lidí, kteří se chystají koupit si svůj první vůz. V Rusku je 70 milionů takových lidí. A jinde v Asii aspiruje na získání mobility 250 milionů lidí,« uvedl Winterkorn. VW také potvrdil dohady o plánech na výstavbu nového závodu v Severní Americe. Mělo by jít o závod ve Spojených státech s počáteční kapacitou 100 až 150 tisíc vozů ročně. V USA chce Volkswagen do roku 2018 dostat prodej na milion vozů z loňských 329 tisíc.
O získání majoritního podílu v největší evropské automobilce v současné době usiluje německý výrobce sportovních vozů Porsche, který je již nyní se zhruba 31procentním podílem největším akcionářem VW. Winterkorn záměr Porsche vysloveně uvítal.
Naopak zmírnil spekulace, podle nichž se Volkswagen brzy pokusí zvýšit svou investici do evropských výrobců nákladních vozidel Scania a MAN. Tím se podle některých hlasů bude chtít pokusit o třístrannou fúzi na tomto poli.
»V současné době nevidíme důvod, abychom byli nuceni dál jednat,« uvedl Winterkorn.
14.3.2008, Tomáš Králíček, Vladimír Kaláb - Hospodářské noviny
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- Volkswagen Group posts solid H1 results and strengthens strategic position in China (01.08.2023 15:59)
- Volkswagen AG - dividend for 2022 (11.05.2023 15:18)
- Volkswagen Group makes solid start to fiscal year 2023 with strong increase in revenues (04.05.2023 14:20)
- Volkswagen Group’s solid financial performance lays basis for profitable growth in key markets (17.03.2023 15:09)
- Volkswagen Group achieves solid annual results, significant increase in deliveries expected (13.03.2023 14:56)