RM-SYSTÉM»Události»Microsoft nebude na Yahoo! spěchat
Microsoft nebude na Yahoo! spěchat
12.03.2008 00:00
V zásnubách mezi americkým softwarovým gigantem Microsoft a nejstarším internetovým portálem Yahoo! nastává obrat. Ještě před necelými třemi týdny chtěl Microsoft získat portál nepřátelským převzetím, dnes ale připravovanou fúzi naopak brzdí.
»Yahoo! má svoji vlastní kulturu a naprosto odlišný typ technologií. Do tohoto obchodu bychom proto neměli skočit po hlavě, to by bylo velice unáhlené. Je třeba si všechny kroky znovu promyslet a najít novou cestu k dohodě,« řekl pro britský list Financial Times technický ředitel Microsoftu Ray Ozzie.
Microsoft nabídl začátkem února za Yahoo! skoro 45 miliard dolarů a o týden později zahájil kroky k nepřátelskému převzetí této internetové společnosti. Pokud chce Microsoft dosáhnout příznivého výsledku, neměl by na sloučení tolik spěchat, říká ale nyní Ozzie.
Nejsou to žádní drobečkové
I přesto, že obě společnosti jsou rozdílné, spojenectví s Yahoo! by softwarovému výrobci velmi prospělo. Microsoft se chce v budoucnosti více zaměřit na internetové služby, které začínají počítačovému světu dominovat. Společnost chce rovněž zakročit proti konkurenčnímu Googlu, který je v této branži světovou jedničkou.
Zatímco Microsoft se orientuje především na technologie a jeho hlavní oporou jsou vývojáři, Yahoo! je spojena hlavně s internetem. »Microsoft je díky své letité pozici zvyklý uživatelům diktovat své standardy a jakýkoli jiný přístup se mu příliš nedaří. Yahoo! oproti tomu umí mnohem lépe naslouchat trhu a pracov
»Yahoo! má svoji vlastní kulturu a naprosto odlišný typ technologií. Do tohoto obchodu bychom proto neměli skočit po hlavě, to by bylo velice unáhlené. Je třeba si všechny kroky znovu promyslet a najít novou cestu k dohodě,« řekl pro britský list Financial Times technický ředitel Microsoftu Ray Ozzie.
Microsoft nabídl začátkem února za Yahoo! skoro 45 miliard dolarů a o týden později zahájil kroky k nepřátelskému převzetí této internetové společnosti. Pokud chce Microsoft dosáhnout příznivého výsledku, neměl by na sloučení tolik spěchat, říká ale nyní Ozzie.
Nejsou to žádní drobečkové
I přesto, že obě společnosti jsou rozdílné, spojenectví s Yahoo! by softwarovému výrobci velmi prospělo. Microsoft se chce v budoucnosti více zaměřit na internetové služby, které začínají počítačovému světu dominovat. Společnost chce rovněž zakročit proti konkurenčnímu Googlu, který je v této branži světovou jedničkou.
Zatímco Microsoft se orientuje především na technologie a jeho hlavní oporou jsou vývojáři, Yahoo! je spojena hlavně s internetem. »Microsoft je díky své letité pozici zvyklý uživatelům diktovat své standardy a jakýkoli jiný přístup se mu příliš nedaří. Yahoo! oproti tomu umí mnohem lépe naslouchat trhu a pracov
'V zásnubách mezi americkým softwarovým gigantem Microsoft a nejstarším internetovým portálem Yahoo! nastává obrat. Ještě před necelými třemi týdny chtěl Microsoft získat portál nepřátelským převzetím, dnes ale připravovanou fúzi naopak brzdí.
»Yahoo! má svoji vlastní kulturu a naprosto odlišný typ technologií. Do tohoto obchodu bychom proto neměli skočit po hlavě, to by bylo velice unáhlené. Je třeba si všechny kroky znovu promyslet a najít novou cestu k dohodě,« řekl pro britský list Financial Times technický ředitel Microsoftu Ray Ozzie.
Microsoft nabídl začátkem února za Yahoo! skoro 45 miliard dolarů a o týden později zahájil kroky k nepřátelskému převzetí této internetové společnosti. Pokud chce Microsoft dosáhnout příznivého výsledku, neměl by na sloučení tolik spěchat, říká ale nyní Ozzie.
Nejsou to žádní drobečkové
I přesto, že obě společnosti jsou rozdílné, spojenectví s Yahoo! by softwarovému výrobci velmi prospělo. Microsoft se chce v budoucnosti více zaměřit na internetové služby, které začínají počítačovému světu dominovat. Společnost chce rovněž zakročit proti konkurenčnímu Googlu, který je v této branži světovou jedničkou.
Zatímco Microsoft se orientuje především na technologie a jeho hlavní oporou jsou vývojáři, Yahoo! je spojena hlavně s internetem. »Microsoft je díky své letité pozici zvyklý uživatelům diktovat své standardy a jakýkoli jiný přístup se mu příliš nedaří. Yahoo! oproti tomu umí mnohem lépe naslouchat trhu a pracovat s komunitami spotřebitelů,« vysvětluje David Šimák ze společnosti Idealisti, která se zaměřuje na marketingové poradenství.
»Obě firmy nejsou žádnými drobečky. Je ale zřejmé, kdo by byl v tomto případě pohlceným a čí firemní kultura by musela jít nakonec stranou, i když potenciální vítěz Microsoft neobratně ujišťuje Yahoo! o opaku,« dodal Šimák.
Microsoft usiluje o Yahoo! od začátku února a za nákup portálu tehdy nabídl 45 miliard dolarů. Yahoo! se ale zdála tato cena příliš nízká a »svatba roku« se nekonala.
Poslední nabídka, kterou portál odmítl, přišla v polovině února a převyšovala tržní cenu jeho akcií skoro o dvě třetiny. Vedení Yahoo! to však nestačilo a cenu 31 dolarů za akcii, což byla původní představa Microsoftu, chtělo navýšit ještě o devět dolarů. Celková částka za převzetí by tak vzrostla na 56 miliard dolarů.
Když to nešlo po dobrém...
Microsoft proto začal hledat cestu, jak vedení Yahoo! obejít, a společnost před třemi týdny oznámila, že pravděpodobně zahájí přímý nákup akcií Yahoo! na burze.
Společnost Yahoo! se nepřátelskému převzetí vytrvale brání. Při hledání možností, jak odvrátit spojení s Microsoftem, začala zvažovat i partnerství v reklamě s Googlem. Zájem o Yahoo! měla i mediální společnost New Corp amerického miliardáře Ruperta Murdocha. Ten však jakoukoliv možnost spojení vyloučil. »Nepůjdeme do souboje s Microsoftem, který má více peněz a sil než my,« řekl včera Murdoch listu Financial Times.
***
Srovnání společností Microsoft a Yahoo! k 10. 3. 2008
»Yahoo! má svoji vlastní kulturu a naprosto odlišný typ technologií. Do tohoto obchodu bychom proto neměli skočit po hlavě, to by bylo velice unáhlené. Je třeba si všechny kroky znovu promyslet a najít novou cestu k dohodě,« řekl pro britský list Financial Times technický ředitel Microsoftu Ray Ozzie.
Microsoft nabídl začátkem února za Yahoo! skoro 45 miliard dolarů a o týden později zahájil kroky k nepřátelskému převzetí této internetové společnosti. Pokud chce Microsoft dosáhnout příznivého výsledku, neměl by na sloučení tolik spěchat, říká ale nyní Ozzie.
Nejsou to žádní drobečkové
I přesto, že obě společnosti jsou rozdílné, spojenectví s Yahoo! by softwarovému výrobci velmi prospělo. Microsoft se chce v budoucnosti více zaměřit na internetové služby, které začínají počítačovému světu dominovat. Společnost chce rovněž zakročit proti konkurenčnímu Googlu, který je v této branži světovou jedničkou.
Zatímco Microsoft se orientuje především na technologie a jeho hlavní oporou jsou vývojáři, Yahoo! je spojena hlavně s internetem. »Microsoft je díky své letité pozici zvyklý uživatelům diktovat své standardy a jakýkoli jiný přístup se mu příliš nedaří. Yahoo! oproti tomu umí mnohem lépe naslouchat trhu a pracovat s komunitami spotřebitelů,« vysvětluje David Šimák ze společnosti Idealisti, která se zaměřuje na marketingové poradenství.
»Obě firmy nejsou žádnými drobečky. Je ale zřejmé, kdo by byl v tomto případě pohlceným a čí firemní kultura by musela jít nakonec stranou, i když potenciální vítěz Microsoft neobratně ujišťuje Yahoo! o opaku,« dodal Šimák.
Microsoft usiluje o Yahoo! od začátku února a za nákup portálu tehdy nabídl 45 miliard dolarů. Yahoo! se ale zdála tato cena příliš nízká a »svatba roku« se nekonala.
Poslední nabídka, kterou portál odmítl, přišla v polovině února a převyšovala tržní cenu jeho akcií skoro o dvě třetiny. Vedení Yahoo! to však nestačilo a cenu 31 dolarů za akcii, což byla původní představa Microsoftu, chtělo navýšit ještě o devět dolarů. Celková částka za převzetí by tak vzrostla na 56 miliard dolarů.
Když to nešlo po dobrém...
Microsoft proto začal hledat cestu, jak vedení Yahoo! obejít, a společnost před třemi týdny oznámila, že pravděpodobně zahájí přímý nákup akcií Yahoo! na burze.
Společnost Yahoo! se nepřátelskému převzetí vytrvale brání. Při hledání možností, jak odvrátit spojení s Microsoftem, začala zvažovat i partnerství v reklamě s Googlem. Zájem o Yahoo! měla i mediální společnost New Corp amerického miliardáře Ruperta Murdocha. Ten však jakoukoliv možnost spojení vyloučil. »Nepůjdeme do souboje s Microsoftem, který má více peněz a sil než my,« řekl včera Murdoch listu Financial Times.
***
Srovnání společností Microsoft a Yahoo! k 10. 3. 2008
MICROSOFT | YAHOO! | |
Trľní kapitalizace (v mld. dolarů) | 295,4 | 38,8 |
Cena akcií (v dolarech) | 27,87 | 29,03 |
Počet zaměstnanců (v tisících) | 83 945 | 14 300 |
Čistý zisk za rok 2007 (v mld. dolarů) | 16,9 | 0,66 |
Podíl na celosvětovém vyhledávání na internetu v prosinci 2007 (v %) | 4 | 17 |
Hlavní obor činnosti | software | internet |