RM-SYSTÉM»Události»Náměstek obrany byl kontrolovat výrobu Tatry
Náměstek obrany byl kontrolovat výrobu Tatry
24.01.2008 00:00
Jaroslav Kopřiva, náměstek ministryně obrany pro vyzbrojování, byl včera prověřit výrobu v kopřivnické Tatře. Ta by měla pro armádu vyrábět nákladní terénní vozy, ale s jejich dodávkami má už téměř dvouměsíční zpoždění.
Otevřeně se začíná hovořit o tom, že by kvůli tomu mohla automobilka přijít o celý kontrakt modernizace armádního vozového parku. Má přitom dodat 556 náklaďáků celkem za 2,6 miliardy korun.
„Máme různé právní možnosti včetně možnosti odstoupení od smlouvy,“ říká mluvčí ministerstva Andrej Čírtek.
Tatra by tak mohla dopadnout podobně jako rakouský Steyr, jemuž loni v prosinci ministerstvo obrany vypovědělo zakázku za dvacet miliard korun.
Podle Čírtka má ale armáda stále zájem kopřivnické vozy vlastnit. „Čím rychleji automobilka zahájí dodávky, tím bude v lepší pozici,“ komentuje mluvčí současnou situaci. Tatra nabrala zpoždění na podzim při kontrolních zkouškách, které odhalily třicet devět nesrovnalostí oproti původnímu zadání armády, a podstatně se proto protáhly. Jednalo se například o vyšší hmotnost u některých modelů vozu.
Automobilka však nakonec kontrolními zkouškami prošla, podle Čírtka všechny nesrovnalosti odstranila. Armáda jí údajně dala jen dvě výjimky, a to na technologii nátěru některých částí vozu.
Momentálně probíhají takzvané vojskové zkoušky, které mají detailně zmapovat chování a užitné vlastnosti terénních vozů při plném zatížení. Teprve po jejich úspěšném absolvování mohou dodávky začít.
24
Otevřeně se začíná hovořit o tom, že by kvůli tomu mohla automobilka přijít o celý kontrakt modernizace armádního vozového parku. Má přitom dodat 556 náklaďáků celkem za 2,6 miliardy korun.
„Máme různé právní možnosti včetně možnosti odstoupení od smlouvy,“ říká mluvčí ministerstva Andrej Čírtek.
Tatra by tak mohla dopadnout podobně jako rakouský Steyr, jemuž loni v prosinci ministerstvo obrany vypovědělo zakázku za dvacet miliard korun.
Podle Čírtka má ale armáda stále zájem kopřivnické vozy vlastnit. „Čím rychleji automobilka zahájí dodávky, tím bude v lepší pozici,“ komentuje mluvčí současnou situaci. Tatra nabrala zpoždění na podzim při kontrolních zkouškách, které odhalily třicet devět nesrovnalostí oproti původnímu zadání armády, a podstatně se proto protáhly. Jednalo se například o vyšší hmotnost u některých modelů vozu.
Automobilka však nakonec kontrolními zkouškami prošla, podle Čírtka všechny nesrovnalosti odstranila. Armáda jí údajně dala jen dvě výjimky, a to na technologii nátěru některých částí vozu.
Momentálně probíhají takzvané vojskové zkoušky, které mají detailně zmapovat chování a užitné vlastnosti terénních vozů při plném zatížení. Teprve po jejich úspěšném absolvování mohou dodávky začít.
24
Jaroslav Kopřiva, náměstek ministryně obrany pro vyzbrojování, byl včera prověřit výrobu v kopřivnické Tatře. Ta by měla pro armádu vyrábět nákladní terénní vozy, ale s jejich dodávkami má už téměř dvouměsíční zpoždění.
Otevřeně se začíná hovořit o tom, že by kvůli tomu mohla automobilka přijít o celý kontrakt modernizace armádního vozového parku. Má přitom dodat 556 náklaďáků celkem za 2,6 miliardy korun.
„Máme různé právní možnosti včetně možnosti odstoupení od smlouvy,“ říká mluvčí ministerstva Andrej Čírtek.
Tatra by tak mohla dopadnout podobně jako rakouský Steyr, jemuž loni v prosinci ministerstvo obrany vypovědělo zakázku za dvacet miliard korun.
Podle Čírtka má ale armáda stále zájem kopřivnické vozy vlastnit. „Čím rychleji automobilka zahájí dodávky, tím bude v lepší pozici,“ komentuje mluvčí současnou situaci. Tatra nabrala zpoždění na podzim při kontrolních zkouškách, které odhalily třicet devět nesrovnalostí oproti původnímu zadání armády, a podstatně se proto protáhly. Jednalo se například o vyšší hmotnost u některých modelů vozu.
Automobilka však nakonec kontrolními zkouškami prošla, podle Čírtka všechny nesrovnalosti odstranila. Armáda jí údajně dala jen dvě výjimky, a to na technologii nátěru některých částí vozu.
Momentálně probíhají takzvané vojskové zkoušky, které mají detailně zmapovat chování a užitné vlastnosti terénních vozů při plném zatížení. Teprve po jejich úspěšném absolvování mohou dodávky začít.
24.1.2008, Mladá fronta DNES
Otevřeně se začíná hovořit o tom, že by kvůli tomu mohla automobilka přijít o celý kontrakt modernizace armádního vozového parku. Má přitom dodat 556 náklaďáků celkem za 2,6 miliardy korun.
„Máme různé právní možnosti včetně možnosti odstoupení od smlouvy,“ říká mluvčí ministerstva Andrej Čírtek.
Tatra by tak mohla dopadnout podobně jako rakouský Steyr, jemuž loni v prosinci ministerstvo obrany vypovědělo zakázku za dvacet miliard korun.
Podle Čírtka má ale armáda stále zájem kopřivnické vozy vlastnit. „Čím rychleji automobilka zahájí dodávky, tím bude v lepší pozici,“ komentuje mluvčí současnou situaci. Tatra nabrala zpoždění na podzim při kontrolních zkouškách, které odhalily třicet devět nesrovnalostí oproti původnímu zadání armády, a podstatně se proto protáhly. Jednalo se například o vyšší hmotnost u některých modelů vozu.
Automobilka však nakonec kontrolními zkouškami prošla, podle Čírtka všechny nesrovnalosti odstranila. Armáda jí údajně dala jen dvě výjimky, a to na technologii nátěru některých částí vozu.
Momentálně probíhají takzvané vojskové zkoušky, které mají detailně zmapovat chování a užitné vlastnosti terénních vozů při plném zatížení. Teprve po jejich úspěšném absolvování mohou dodávky začít.
24.1.2008, Mladá fronta DNES
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- TATRA, a.s. - Zápis o insolvenci v obchodním rejstříku (28.05.2014 15:06)
- TATRA, a.s. - Zápis v obchodním rejstříku, vyrozumění o vydražení majetku+LV (18.04.2013 10:13)
- Podnik Tatra, a.s., IČ: 45193444, byl dnes vydražen v sídle EÚ Cheb (15.03.2013 11:07)
- Vyřazení emise TATRA, a.s., ISIN: CS0005018456 ze segementu EasyClick (26.02.2013 09:54)
- TATRA, a.s. - Zápis o exekuci v obchodním rejstříku (20.02.2013 15:20)