RM-SYSTÉM»Události»Tatru přebírá společnost Blue River
Tatru přebírá společnost Blue River
05.09.2006 00:00
Z Tatry Kopřivnice definitivně odchází americký výrobce stavebních strojů Terex Corporation, automobilku přebírá investorská společnost Blue River. Její spojení s Tatrou na sklonku minulého týdne schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
»Čekáme ještě několik dalších úředních rozhodnutí, teprve po nich bude možné dokončit vypořádání transakce,« řekl mediální zástupce Blue River Vladimír Bystrov, a dodal, že obchod bude dokončen zřejmě už do dvou týdnů.
Do Tatry jdou i KBC a Vectra
Firmu Blue River loni na podzim založil člen tatrovácké dozorčí rady, Američan Ronald Adams, se svou českou manželkou. Podle stanoviska antimonopolního úřadu se o kontrolu nad Tatrou Adamsovi podělí minimálně se dvěma dalšími partnery: belgickou skupinou KBC (vlastníkem banky ČSOB) a dále s indickou společností Vectra. Ta už dnes přímo vlastní v Tatře jedenáctiprocentní akciový podíl.
Vectra má s Tatrou v Indii společný podnik na výrobu nákladních vozů a ovládá firmu Tanax -někdejší součást Tatry, vyrábějící nápravy ve slovenském městě Bánovce nad Bebravou.
Do Tatry se podle informací HN chystají vložit peníze i individuální investoři. Zdroje ze severomoravských podnikatelských kruhů tvrdí, že mezi nimi je i betonářský magnát Rudolf Bochenek. Ten vlastní Štěrkovny Dolní Benešov a několik dalších podniků, například společnost PF Plasty CZ (ta dodává plastové výlisky mj. i automobilovému průmyslu). Informaci o Bochenkově vstupu do Tatry se ověřit nepodařilo, podnika
»Čekáme ještě několik dalších úředních rozhodnutí, teprve po nich bude možné dokončit vypořádání transakce,« řekl mediální zástupce Blue River Vladimír Bystrov, a dodal, že obchod bude dokončen zřejmě už do dvou týdnů.
Do Tatry jdou i KBC a Vectra
Firmu Blue River loni na podzim založil člen tatrovácké dozorčí rady, Američan Ronald Adams, se svou českou manželkou. Podle stanoviska antimonopolního úřadu se o kontrolu nad Tatrou Adamsovi podělí minimálně se dvěma dalšími partnery: belgickou skupinou KBC (vlastníkem banky ČSOB) a dále s indickou společností Vectra. Ta už dnes přímo vlastní v Tatře jedenáctiprocentní akciový podíl.
Vectra má s Tatrou v Indii společný podnik na výrobu nákladních vozů a ovládá firmu Tanax -někdejší součást Tatry, vyrábějící nápravy ve slovenském městě Bánovce nad Bebravou.
Do Tatry se podle informací HN chystají vložit peníze i individuální investoři. Zdroje ze severomoravských podnikatelských kruhů tvrdí, že mezi nimi je i betonářský magnát Rudolf Bochenek. Ten vlastní Štěrkovny Dolní Benešov a několik dalších podniků, například společnost PF Plasty CZ (ta dodává plastové výlisky mj. i automobilovému průmyslu). Informaci o Bochenkově vstupu do Tatry se ověřit nepodařilo, podnika
Z Tatry Kopřivnice definitivně odchází americký výrobce stavebních strojů Terex Corporation, automobilku přebírá investorská společnost Blue River. Její spojení s Tatrou na sklonku minulého týdne schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
»Čekáme ještě několik dalších úředních rozhodnutí, teprve po nich bude možné dokončit vypořádání transakce,« řekl mediální zástupce Blue River Vladimír Bystrov, a dodal, že obchod bude dokončen zřejmě už do dvou týdnů.
Do Tatry jdou i KBC a Vectra
Firmu Blue River loni na podzim založil člen tatrovácké dozorčí rady, Američan Ronald Adams, se svou českou manželkou. Podle stanoviska antimonopolního úřadu se o kontrolu nad Tatrou Adamsovi podělí minimálně se dvěma dalšími partnery: belgickou skupinou KBC (vlastníkem banky ČSOB) a dále s indickou společností Vectra. Ta už dnes přímo vlastní v Tatře jedenáctiprocentní akciový podíl.
Vectra má s Tatrou v Indii společný podnik na výrobu nákladních vozů a ovládá firmu Tanax -někdejší součást Tatry, vyrábějící nápravy ve slovenském městě Bánovce nad Bebravou.
Do Tatry se podle informací HN chystají vložit peníze i individuální investoři. Zdroje ze severomoravských podnikatelských kruhů tvrdí, že mezi nimi je i betonářský magnát Rudolf Bochenek. Ten vlastní Štěrkovny Dolní Benešov a několik dalších podniků, například společnost PF Plasty CZ (ta dodává plastové výlisky mj. i automobilovému průmyslu). Informaci o Bochenkově vstupu do Tatry se ověřit nepodařilo, podnikatel je v zahraničí, mobilní telefon nezvedá.
O záměrech nových vlastníků Tatry zatím není nic známo. »Zveřejníme je po vypořádání transakce, nejprve ale s nimi seznámíme zaměstnance,« vzkázal včera Adams po svém mluvčím. Už dříve prohlásil, že plánuje vstup Tatry do nových obchodních teritorií i do zavádění nových produktů.
Klíčová zakázka v ohrožení
Terex Tatru prodává v situaci, kdy se nad firmou vznáší hrozba, že ztratí důležitou zakázku.
Tatra už napevno počítala s tím, že pro českou armádu v příštích deseti letech vyrobí pět set nákladních aut za téměř sedm miliard korun. Obchod schválila vláda, kontrakt však stále není podepsán -dolaďují se jeho detaily, především přesné parametry nových armádních vozů.
Kvůli napjatému státnímu rozpočtu ale čekají armádní investice citelné škrty. Jen v příštím roce bude Ministerstvo obrany oproti původním plánům chudší téměř o pět miliard korun. Tatrovácká dodávka nákladních aut nyní patří k nejvíce ohroženým projektům.
»Zprávu pro Ministerstvo financí o tom, jak budou rozpočtové škrty konkrétně vypadat, teprve dokončujeme. Definitivně bude jasno do konce tohoto týdne. Je ale pravda, že omezení investic se může dodávky nákladních vozů od Tatry dotknout,« řekl včera mluvčí Ministerstva obrany Andrej Čírtek.
Čírtek zdůraznil, že armáda by později stejně musela vozy nakoupit, takže zakázka se jen odkládá. Pro Tatru jde ale o nepříjemnost: armádní kontrakt dostala bez výběrového řízení, což v budoucnu už nebude možné, protože podobnému postupu nyní brání evropská legislativa. Vládní usnesení sice garantuje sedmimiliardový obchod Tatrovce i pro budoucnost. »Není ale vyloučeno, že by příští vlády mohly předchozí usnesení zrušit,« připustil Čírtek. V takovém případě by armáda musela na obří dodávku vypsat výběrové řízení.
V Tatře zatím vládne klid, vedení nechce situaci kolem zakázky komentovat, dokud o ní není rozhodnuto. Ronald Adams tvrdí, že Tatra na ní není životně závislá. »Noví vlastníci s ní zatím ve svých finančních odhadech nekalkulují a Tatra má spoustu práce s výrobou nákladních vozů pro současné zákazníky, kteří na ně již delší dobu čekají. Na vývoji prototypů pro armádu bude Tatra pokračovat,« uvedl Adams.
Tatře letos bez ohledu na armádní zakázku roste produkce. Za první pololetí vyrobila 548 aut, tedy o 44 více než ve stejném období předchozího roku.
Zuzana Kubátovám Hospodářské noviny, 5.9.2006
»Čekáme ještě několik dalších úředních rozhodnutí, teprve po nich bude možné dokončit vypořádání transakce,« řekl mediální zástupce Blue River Vladimír Bystrov, a dodal, že obchod bude dokončen zřejmě už do dvou týdnů.
Do Tatry jdou i KBC a Vectra
Firmu Blue River loni na podzim založil člen tatrovácké dozorčí rady, Američan Ronald Adams, se svou českou manželkou. Podle stanoviska antimonopolního úřadu se o kontrolu nad Tatrou Adamsovi podělí minimálně se dvěma dalšími partnery: belgickou skupinou KBC (vlastníkem banky ČSOB) a dále s indickou společností Vectra. Ta už dnes přímo vlastní v Tatře jedenáctiprocentní akciový podíl.
Vectra má s Tatrou v Indii společný podnik na výrobu nákladních vozů a ovládá firmu Tanax -někdejší součást Tatry, vyrábějící nápravy ve slovenském městě Bánovce nad Bebravou.
Do Tatry se podle informací HN chystají vložit peníze i individuální investoři. Zdroje ze severomoravských podnikatelských kruhů tvrdí, že mezi nimi je i betonářský magnát Rudolf Bochenek. Ten vlastní Štěrkovny Dolní Benešov a několik dalších podniků, například společnost PF Plasty CZ (ta dodává plastové výlisky mj. i automobilovému průmyslu). Informaci o Bochenkově vstupu do Tatry se ověřit nepodařilo, podnikatel je v zahraničí, mobilní telefon nezvedá.
O záměrech nových vlastníků Tatry zatím není nic známo. »Zveřejníme je po vypořádání transakce, nejprve ale s nimi seznámíme zaměstnance,« vzkázal včera Adams po svém mluvčím. Už dříve prohlásil, že plánuje vstup Tatry do nových obchodních teritorií i do zavádění nových produktů.
Klíčová zakázka v ohrožení
Terex Tatru prodává v situaci, kdy se nad firmou vznáší hrozba, že ztratí důležitou zakázku.
Tatra už napevno počítala s tím, že pro českou armádu v příštích deseti letech vyrobí pět set nákladních aut za téměř sedm miliard korun. Obchod schválila vláda, kontrakt však stále není podepsán -dolaďují se jeho detaily, především přesné parametry nových armádních vozů.
Kvůli napjatému státnímu rozpočtu ale čekají armádní investice citelné škrty. Jen v příštím roce bude Ministerstvo obrany oproti původním plánům chudší téměř o pět miliard korun. Tatrovácká dodávka nákladních aut nyní patří k nejvíce ohroženým projektům.
»Zprávu pro Ministerstvo financí o tom, jak budou rozpočtové škrty konkrétně vypadat, teprve dokončujeme. Definitivně bude jasno do konce tohoto týdne. Je ale pravda, že omezení investic se může dodávky nákladních vozů od Tatry dotknout,« řekl včera mluvčí Ministerstva obrany Andrej Čírtek.
Čírtek zdůraznil, že armáda by později stejně musela vozy nakoupit, takže zakázka se jen odkládá. Pro Tatru jde ale o nepříjemnost: armádní kontrakt dostala bez výběrového řízení, což v budoucnu už nebude možné, protože podobnému postupu nyní brání evropská legislativa. Vládní usnesení sice garantuje sedmimiliardový obchod Tatrovce i pro budoucnost. »Není ale vyloučeno, že by příští vlády mohly předchozí usnesení zrušit,« připustil Čírtek. V takovém případě by armáda musela na obří dodávku vypsat výběrové řízení.
V Tatře zatím vládne klid, vedení nechce situaci kolem zakázky komentovat, dokud o ní není rozhodnuto. Ronald Adams tvrdí, že Tatra na ní není životně závislá. »Noví vlastníci s ní zatím ve svých finančních odhadech nekalkulují a Tatra má spoustu práce s výrobou nákladních vozů pro současné zákazníky, kteří na ně již delší dobu čekají. Na vývoji prototypů pro armádu bude Tatra pokračovat,« uvedl Adams.
Tatře letos bez ohledu na armádní zakázku roste produkce. Za první pololetí vyrobila 548 aut, tedy o 44 více než ve stejném období předchozího roku.
Zuzana Kubátovám Hospodářské noviny, 5.9.2006
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- TATRA, a.s. - Zápis o insolvenci v obchodním rejstříku (28.05.2014 15:06)
- TATRA, a.s. - Zápis v obchodním rejstříku, vyrozumění o vydražení majetku+LV (18.04.2013 10:13)
- Podnik Tatra, a.s., IČ: 45193444, byl dnes vydražen v sídle EÚ Cheb (15.03.2013 11:07)
- Vyřazení emise TATRA, a.s., ISIN: CS0005018456 ze segementu EasyClick (26.02.2013 09:54)
- TATRA, a.s. - Zápis o exekuci v obchodním rejstříku (20.02.2013 15:20)