RM-SYSTÉM»Události»Spořitelna staví velkou dealerskou síť

Spořitelna staví velkou dealerskou síť

16.02.2010 11:04
Partner ČS, založený před půl rokem, je počtem lidí šestý největší na domácím trhu

Vlastní dealerská síť České spořitelny, budovaná pod firmou Partner ČS, už má zhruba tisíc finančních poradců. Ti prodávají kromě hypoték další produkty finanční skupiny ČS, uvedl šéf Partneru Daniel Vlk. Spořitelna společnost založila v polovině loňského roku poté, co předloni začala vypovídat smlouvy s externími makléři.

„Do dceřiné společnosti přešli exkluzivní partneři České spořitelny, tedy ti, kteří klientům nabízejí produkty a služby výhradně České spořitelny a jejích dceřiných společností plus pojištění od Pojišťovny České spořitelny," vyjmenoval Vlk. Další poradci do Partner ČS podle něj přišli zvenku.

Tisícovkou poradců se firma podle spolumajitele makléřské firmy Partners Tomáše Prouzy dostane zhruba na šesté místo na trhu. Asi největší sítí vlastních poradců disponuje Českomoravská stavební spořitelna, která jich podle marketingového šéfa Rostislava Trávníčka má 2920. „Všechno to jsou exkluzivní partneři, aktivně se tím živí," říká. Prodejci „Lišky" kromě stavebního spoření také prodávají další finanční produkty, hlavně ze skupiny ČSOB, kam stavební spořitelna částečně spadá.

„Problém, který časem může nastat, je ten, že poradci budou prodávat jen produkty jedné skupiny, takže nebudou schopni konkurovat šíří nabídky. Proto poradci z interních sítí často odcházejí," poznamenává k projektu ČS Prouza. Další potíž je podle něj kvalita nových prodejců. „Řada lidí po nástupu brzy odpadne, protože není schopna získat dostatek klientů," upozorňuje. U prodeje stavebního spoření je situace trochu jiná, prodejci mají ostatní produkty jako doplněk.

Zprostředkovatelé pracují většinou na živnostenský list nebo na nízký fixní plat a provize. „O tyto profese není velký zájem, lidé preferují spíše jistotu. Pro firmu je to ale výhodné, získá kontrolu nad prodejem svých produktů, přitom náklady na zaměstnance zůstávají nízké," říká šéf personální agentury Robert Half Aleš Křížek. Výší provizí se Partner ČS řadí podle Vlka do horního pásma trhu. „Vzhledem k exkluzivitě našich partnerů to považujeme za férové," dodává. Partner ČS požaduje, aby jeho lidé byli školeni jako pobočkoví zaměstnanci spořitelny.

 

16.2.2010, Tereza Zavadilová, E15

 


RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.

Další zprávy